fredag 8 januari 2010

Vad gör leksakstanten på semestern?

Till alla er kära kunder som läser bloggen dessa dagar får jag be om överseende med att ingenting är relaterat till vad som händer hemma i Boinks Värld! Jag kan trösta er med att semestern går mot sitt slut (4 dagar kvar) och snart blir det ordning och reda i bloggens innehåll igen. Idag var vi uppe tidigt, kl 7 på semestern är alldeles för tidigt egentligen. Men den här dan skulle vi lära oss laga thailändska favoriter! Vad sägs om Chicken Green Curry, Fried Noodles, Deep-fried banana och min absoluta favorit Papayasallad!

Su tog oss med till den lokala matmarknaden i Talang/Phuket. Hon berättade hur du kan avgöra om en fisk är färsk eller inte. Du tittar på fiskens ögon, är dom klara är den färsk. Det hade jag ingen aaning om! Men det är mycket jag inte vet om matlagning...

Tänk om killen bakom fiskdisken hemma på ICA skulle sitta barfota bland fiskarna...

En sån där kökskniv vill jag ha!

Kolla in vad killen har i munnen. Han står och röker samtidigt som han karvar ur kokos ur kokosnötter...som sagt inte så höga krav på hygien...

Här får vi en lektion i hur man väljer ut dom bästa bönorna.

Su granskar Anders val av grönsaker.

Miss Flower från London och jag stoltserar med vår grönsaksshopping!

Häller upp den gudomliga papayasalladen ur morteln..

Här lär jag mig "ratta" en wokpanna, så nu ska vi BARA hem och bygga om köket och sätta in gasspis så jag kan praktisera..

Resultatet smakade mycket bra men var mer än vad jag förmådde äta..

Medans Anders åt tills det sprutade Green Curry ur öronen...

Nu är det snart midnatt här i Thailand och leksakstanten är trött och fortfarande mätt! Boink & Godnatt!

Inga kommentarer: