lördag 23 januari 2010

Boink är så mycket mer än leksaker!

Det är också kärleken till det vi gör, allt vi säljer och våra kunder som vi säljer till. Det är den kombinationen som gör att det är en glädje att gå till jobbet varje dag. Inte en pryl har hamnat på våra hyllor av en slump utan allt är valt med omsorg och med syfte att fylla en funktion hos den nya ägaren. I höstas tog jag beslutet att Boink inte längre skall vara enbart en leksaksaffär utan även en butik med det bästa för din baby. Vi började sälja barnvagnar av märket iCandy, helt nya på svenska marknaden och redan en favorit!

För att försäkra mig om att Boink tar in det bästa vad det gäller spjälsängar, bäddset, åkpåsar, mm så har jag konsulterat Nina Hahn, tidigare ägare av Simpleworld, som numera arbetar med ett nytt koncept Heirloom. Nina har i alla år haft samma tänk inom kategori BABY som jag inom kategori LEKSAKER. Hjälp din kund till kloka val! Heirlooms sortiment går inte att motstå så från och med februari öppnar vi en ny avdelning i Brommabutiken..

Zarah och jag har valt ut nya och gamla favoriter i familjen wind-up!

ÄNTLIGEN!! Dom har varit slut i över ett år hos leverantören och jag har tjatat för att få in dom igen. Våra kära snor-timers!! Jaja visst, det må vara ett osmakligt namn, så vi kan kalla dom för insomnings-timer istället. Oavsett namn så rinner det sakta ner medans det bildas bubblor som fängslar och fascinerar dom flesta. Som sagt perfekt att somna till då det tar ca 10 minuter att rinna genom cylindern. Snart i vår webshop under namnet INSOMNINGSTIMER. (för husfridens skull;)

Mitt under pågående mässa blir vi genom högtalarna ombedda att utrymma lokalerna!! Dom flesta av oss tror jag fick minnesbilder av skolans utrymningsträning och tittade långsamt mot närmaste nödutgång...ingen brådska..men väl därute var det kallt!! Korvgubben (eller gumman)under det gula parasollet blev nog glad över alla kunder som vällde ut!

På besök hos Ava och alla hennes fjärilar, vandrande pinnar och experiment. Hon berättar att på onsdag 27/1 presenteras min favorit Russinhissen (en experimentbok för barn) i morgon-TV. Det måste jag se!

Sen hamnade jag förstås hos Cheryl, Nordic Ware, och blev ordentligt baksugen!

Inga kommentarer: