torsdag 21 januari 2010

Till häst på Formex!

För landets alla leksakshandlare är julen årets höjdpunkt, så även på Boink! Sen är det som att dra ner en rullgardin, det blir såå tyst och många hyllor gapar tomma. Undrar om barn med födelsedag i januari får några paket? Eller kanske får dom bortglömda paket från julen? Det är då ingen rusningstrafik i butikerna så här års iallafall. Rusning var det dock till Formexmässan imorse -årets första höjdpunkt!
Det är roligt och härligt med Formex. Det riktigt "spirar" av vår och även av bröllopsromantik!

Bröllopet mellan Victoria och Daniel är väl inte det viktigaste utan tänk alla våra små prinsar och prinsessor som kommer att "gifta sig" hemma i stugorna. Jag kan lova er att det kommer inte råda brist på prinsess- och brudklänningar, accessoarer, prinsesstårtor...

Dagens höjdpunkt var nog ridturen iallafall!
Vi fick oss ett riktigt garv både jag och Anita. Tänk dig att du sitter upp på hästen, placerar fötterna i stigbyglarna och när du reser dig upp i sadeln så "travar" hästen iväg....whiiiha!!

..och vad kostar denna roliga lilla sak...OJ! Den får jag önska mig!

Efter ridturen fick jag ögonen på en läcker liten soffa designad av furnituredlight Den var iallafall billigare än hästen, kostade bara 3995kr.

Känns avlägset med solstolar när snön ligger i drivor utanför, men det är nu det skall beställas och jag tror på en lång, varm sommar efter det här köldprovet!

Strax innan min kamera dog (hade glömt ladda batteriet...)tittade vi in hos tjejerna på RICE och blev som vanligt inspirerade.

Imorrn blir det en ny dag på Formex och förhoppningsvis mer inspiration att dela med er kära läsare. Nu ska jag ladda mina och kamerans batterier! Godnatt!

Inga kommentarer: