torsdag 11 februari 2010

Nellie hälsade på oss idag!

Jag vill tro att alla barn är efterlängtade oavsett om de är biologiska eller adopterade. Men den här lilla pärlan Nellie har Helena och Jonas drömt om och längtat extra-extra mycket efter i många år! Storebror hann bli 15 innan hon kom till familjen i oktober förra året. Idag kom mamma Helena och Nellie till oss i Brommabutiken med bullar och upptäckarglädje!

Vad är det här?..går den att blåsa i?

En sån här har min kusin, sa hon på kinesisk/svenska och Helena förstod direkt medan jag nickade och höll med...fantastiskt att iaktta hur mamma och dotter utvecklat ett eget språk.

"nu ska jag gå upp och kolla"

"den här tar jag med mig ner"

..köra lite vagn!

Så var det dags för bulle!

Här matar Nellie "wawa" som betyder docka på kinesiska..lite lärde jag mig iallafall!

Plötsligt fick vi besök av ännu en söt liten kinesisk tös, Saga-Lo kom till Boink för första gången med sin mamma för att handla kaplastavar. Hon tackade ja till fika samtidigt som Nellie såg lite undrande ut när Saga-Lo högg in på hennes bullar...

..skönt tänkte nog Nellie, nu har jag stället för mig själv igen!

I mammahyllan kan man också ha kul!

En härlig unge och en härlig mamma! Tack för besöket! Kram från leksakstanten!

Inga kommentarer: