söndag 20 december 2009

En "Toy boy" från Ingarö!

När Leif Kjellin kommer med sin leksakspärm blir det inte bara inköp utan en rejäl dos av skratt, lek och flams. Han besannar uttrycket "du slutar inte leka för att du blir gammal, du blir gammal för att du slutar leka" Killen är inte en dag över 20 och han kan krydda vilken gråmulen tisdag som helst! Ikväll kom han för att önska oss God Jul. Önskar dig och familjen en fantastisk jul i Paris där yngste sonen Edwin (kock till yrket) troligen kommer fylla er med franska juldelikatesser i dagarna tre!
Anna och Fredrika efterlyser kalasboken!
Kommer ni ihåg kalasboken som jag hade i min lilla affär i Ålsten för tio år sedan?


Det gör Anna och Fredrika. Dom berättade hur jag på den tiden kollade i kalasboken om dom fick köpa det dom valt till Kalle som fyllde 7 år, för det kanske var någon annan som redan hade köpt den och inget födelsedagsbarn vill ju ha två av samma sak! Min tanke om service har alltid varit att tänja den så långt det bara går men jag minns hur det en lördag inte gick längre eftersom andra kunder började knorra i kön! Jag fnular dock på att ta upp idén igen, i en moderniserad version.. Det ultimata vore ju att födelsedagsbarnet kan lämna in sin önskelista för att verkligen kunna få det han/hon önskar och inte en massa som blir liggande. God Jul familjen Karlström och tack för att ni väckte idén till liv!

Inga kommentarer: