onsdag 16 december 2009

Årets mest läsvärda bok!


Jag är en mycket stolt lillasyster till mannen bakom boken Armlös, benlös men inte hopplös. Därför kanske ni inte tycker att jag kan ge en sån utmärkelse eftersom jag är en närstående, men det gör jag ändå för det är verkligen sant och enda sättet för er att ta reda på om jag har rätt eller fel är ju att läsa den =)
Idag kom det in en kär gammal stamkund i Brommabutiken för att köpa boken. Hennes 11-årige son hade fått diagnosen Dyslexi och hade varit deppig en tid. Han hade liksom "fastnat" i det han inte var bra på istället för att fokusera på allt annat han gillade och hade lätt för. Som den kloka mamma Nilla är bestämde hon sig för att läsa Mickes berättelse tillsammans med sin son för att han skulle få ett annat perspektiv på livet.
Jag är övertygad om att alla människor oavsett ålder och livssituation kan ha glädje av min brors livshistoria. Kan ni tänka er att han klådde mig i labyrintspel när vi var små och troligen gör han det än idag! Har du läst boken? Berätta gärna vad du tyckte om den. Tack & Godnatt!

2 kommentarer:

Ava sa...

Tack Mikael för en fantastisk bok.Det har varit med skratt, tårar, eftertänksamhet och inspiration jag har läst boken.Jag kan varmt rekommendera den till alla.

Jag hade turen att träffa Mikael på BOINK.s invigningskalas på Drottningsholmsvägen i september och då fick jag boken signerad. Jag träffade även en underbar mor vid namn Merit. Efter samtal med Merit så var det inte svårt att förstå varför hon har lyckats uppfostra två härliga syskon vid namn Marie och Mikael.

Måste även nämna att min man som är ute och föreläser ibland, mötte Mikael för ett par år sedan i Göteborg. Mikael hade intagit scenen före Björn (min man) och på ett bejublande sätt berättat om sin drivkraft att välja livet. Publiken var i extas efter Miakels anförande och applåderna tog aldrig slut. Därefter var det min mans tur...Hur tror ni han lyckades?? Tack Mikael och Marie att det finns människor med sådan glädje och drivkraft som ni. Mvh Ava

Leksakstanten sa...

Tack för dina fina rader Ava. Jag ska upplysa bror min om att han nu får rosor även på lillsyrrans blogg! Kram och God Jul till dig och familjen.