onsdag 17 augusti 2011

Jag önskar mig en husfru!

Tänk att få ha en egen liten husfru på Boink!
När jag började min "jobbkarriär" för ca 30 år sedan så gästspelade jag ett år som receptionsist på Visby Hotel. Det var innan hotellet förvandlades till ett lyxhotell! På den tiden var entrén och alla rum klädda i heltäckningsmatta och röklukten låg tjock! Men det var en rolig och givande tid och en av alla medarbetare jag minns var hotellets husfru, Gunborg. Hon var så härlig, varm och fylld av stolthet! Det var hon som såg till att frukostbuffén fick sina färska frallor, hon gick i spetsen för att alla rum blev städade, hon försåg oss med kaffe och tidningar, hon var den som skällde ut hotelldirektören när han inte förstod vad som var bäst för personalen, hon var den som lyssnade, Gunborg var överallt och alltid hade hon ett leende på läpparna! Jag önskar mig en egen Gunborg för kaffet tog just slut..


Kram från Leksakstanten:)

Inga kommentarer: