lördag 31 juli 2010

Dekorera mera!

I sommar har jag besökt Berlin, vilket gav mersmak kan jag lova. En fantastisk stad på många sätt. Inte bara vänliga människor och ett stort utbud av sevärdheter, mysiga caféer, restauranger, bra shopping och intressant historia. Berlin bjuder även på så mycket konst överallt. Tänk bara om vi här i Sverige fick måla våra fasader lite roligare...

När vi fick kontraktet till Drottningholmsvägen 340 förra sommaren, vilket är ett eget litet hus från 50-talet, så började jag drömma om att måla hela huset rosa! Tänk vad alla skulle bli glada över en sån färgklick då många sitter trötta i sina bilar på väg till jobbet.

Nej, det stör "stadsbilden" eller något liknande fick jag till svar....visste väl att jag inte skulle få det redan innan, men om man inte frågar så...

Berlinborna verkar inte störas nämnvärt av vackra målningar här och där ;)
Det är tur att vi får göra som vi vill inne i våra hem.




Kolla in vårt sortiment av väggdekorationer till barnrum. Mer är på ingång;)

Inga kommentarer: